Az oldal hamarosan betöltődik. Kérlek várj...
A háttér történet arról szól, hogy mit csinál a projekt és hová fektetik be a befektetők pénzét. Sok újonnan érkezett ember szentül hisz a projekt honlapján leírtaknak és aktívan bizonygatja, hogy a vállalat valódi tevékenységeket folytat, örökké fog működni. Ez természetesen nem így van.
Ez a legfontosabb a projektek alapítói számára – a történet alapján az ember gyakran újra befektet, meghívja barátait és amikor megjelenik egy probléma, vár, reménykedik és elhiszi, hogy hamarosan minden megoldódik…
A befektetők sokszor a “történet” alapján döntenek és kevésbé veszik figyelembe a “befektetési tevékenység”-et. A történet, hogy mit csinál az adott cég és hova fektetik be a tőkét, szinte mindig kitalált (ritkán vannak kivételek).
Tehát, ettől függetlenül nézzük miről is lenne szó…
Az első dolog, amit minden cég esetében meg kell vizsgálni az a története, magyarul, mivel foglalkoznak, mi a háttér. Ezen a rostán már sok cég megbukik, ha tapasztalt befektető látogatja meg a honlapjukat… viszont tudják, hogy nagyon sok a kezdő, újonc aki a honlapra téved, ezért a komolyabb cégek olyan történetet, hátteret mutatnak be, mellyel nagyon sok hiszékeny “újoncot” meggyőznek, így tudatlanul beleugranak és befektetnek az üzletbe. Mondanom sem kell, hogy ilyenkor mi a végkifejlet.
Általában minden projekt kapcsán elérhető, hogy mit csinál az adott cég, honnan származik a pénz (mely 99%ban kitaláció), hogy a projekthez minél nagyobb megbízhatóságot tulajdonítson. Gondolom Te is egyetértesz azzal, hogy például “a tőzsdén való kereskedés által megtermelt hozam x %-át osztjuk vissza a befektetők számára” sokkal jobban hangzik, mintha azt írnák, hogy ez egy “piramis”. A történeteket nem szabad komolyan venni, de érdemes tanulmányozni őket, mert ahogy írtam 0.01% a valós cégek aránya.
Az egyik legnépszerűbb téma a sportfogadás. Mindenkinek van legalább némi fogalma a fogadásról, és érti, hogyan működik. Általában az ilyen projektek szövegei azt írják, hogy hivatásos fogadóirodákban arbitrázs fogadást alkalmaznak.
Az esetek felében nincs jelentés a megtett fogadásokról. Az ürügy vaskos – a képernyőképeket nem teszik közzé, mert fennáll a kockázata annak, hogy csökkentik az esélyeket vagy késnek a fogadások a bukméker irodájából.
Állítólag nem nyereséges az irodának, ha a sikeres fogadók folyamatosan nyernek, a fogadóirodák botokkal próbálják ezt megelőzni és jobb, ha nem kap túl nagy nyilvánosságot. Vagy a második lehetőség: nincsenek jelentések, hogy a befektetők ne önállóan fogadjanak, hanem a cégen keresztül fektessenek be.
Felajánlják, hogy fektess be pénzt annak érdekében, hogy azt kamatozva kölcsönadja az embereknek. A nyereség egy részét kapod meg, egy másik részét a cég tartja meg. Elég reálisnak tűnik, de a képet megtöri a befektetőknek kínált őrült érdeklődés. A cégnek keresnie kell valamit magának, fedeznie kell a dolgozók, programozók, esetleg iroda költségeit és fedeznie kell a kölcsönt.
Más szóval, meg kell szorozni a befektetőknek felajánlott kamatlábat 3-4-szeres szorzóval, hogy megkapja a hitel végleges hozzávetőleges kamatlábát. Nyilvánvalóan sokan hajlandók pénzt kölcsönadni ilyen feltételek mellett.
Általában a következő kifejezések egyikét használják itt:
– A projekt létrehozza saját “innovatív” kriptovalutáját, amelynek érméit csak a cég befektetői bányászhatják.
– A projekt a kriptovaluta tőzsdén kereskedik, árfolyamon keres és a nyereség egy adott százalékát fizeti ki a befektetőnek.
Sok ember számára a kriptovaluta túl bonyolult téma ahhoz, hogy megértsék. Hűvösen és érthetetlenül hangzik, hallják, hogy lehet pénzt keresni rajta és ez elég ahhoz, hogy elhiggyék a leírtakat.
Ingatlan kivétel, autókölcsönzés vagy egyéb szolgáltatások a turisták számára. A történet fenntartása komoly felkészülést igényel, hiszen egy komoly, ilyen szolgáltatásokat nyújtó cégnek rendelkeznie kell telefonokkal, irodákkal, ahova el lehet menni (vagy legalább a Google Maps-en megtalálni) és ellenőrizni.
Nagyon különböző történetekkel találkozhatunk: a gyümölcs termesztésétől az űr meghódításáig. Nagyon furcsa és bonyolult, vagy éppen ellenkezőleg, világos és egyszerű. A legfontosabb, hogy ne vegyük komolyan.
2014-ig az összes cég jó sportfogadási előrejelző volt. Előtte mindenki menő forex-es volt. 2016-17-tól mindenki a kriptovalutával kereskedik… A történetek igazodnak a trendhez, hogy az emberek szívesebben higgyenek és vegyenek részt benne.
Tanúsítványok és engedélyek, általában offshore vásárolt. Pénzmegtakarítás céljából photoshopolható, ezért minden dokumentumot speciális webhelyeken kell ellenőrizni. Például, ha a cég az Egyesült Királyságban van bejegyezve, itt ellenőrizheted a regisztráció valóságtartalmát. A projekt biztosítást ígérhet, de csalás – csak egy módja annak, hogy nagyobb összegért csábítsák az újonnan érkezőket.
Gyakran láthatsz olyan telefonszámokat, amelyek minden kérdésre válaszolnak, amikor felhívod őket.
A nagy projektek általában irodákkal büszkélkedhetnek. Nagy előnyt jelentenek, mert a projekt már nem csak weboldal az interneten.
Rendszeres jelentések az elvégzett munkáról, képernyőképek vagy videók formájában. Az adminisztrátorok így mondhatják: “A befektetők tőkéi dolgoznak, a mai profit 0,9% – itt vannak a tranzakciók képernyőképei”.
Egy másik hatékony eszköz: látni a szervezőket “élőben”, megnézni az előadást, beszélgetni velük – ez komolyan növeli a befektetői bizalom szintjét.
Érdemes megérteni, hogy a licencek és tanúsítványok megvásárolhatók, a jelentések hamisíthatók és a prezentációkon felszólaló projektszervező lehet, hogy nem egy, a valójában a céget működtető front ember.
Összefoglalva azt szeretném mondani, hogy a történetre csak olyan attribútumként kell figyelni, amely segíti a cégek hosszabb élettartamát. Minél hitelesebb, minél több, mindenféle jelentés, dokumentum, bemutató, amely kiegészíti a történetet és minél őszintébb emberek hisznek benne, annál nagyobb esélye van a projekt hosszú játékának.
Ha kételyeid támadnak és valóban hinni szeretnél a történetek működésének meséjében, tegyél fel két kérdést:
– Miért fizetne egy admin 15-20%-ot havonta, ha kölcsön vehetné a banktól és nem oszthatná meg a nyereséget senkivel?
– Miért van szüksége mások pénzére? Ha mindig 20% -ot tud keresni havonta, például fogadások esetén – akkor egy nagyon gazdag ember, akinek semmi pénzre nem lenne szüksége.
Hadd magyarázzam el a második pontot. Tegyük fel, hogy egy személy havonta 20%-ot keres. Kezdetben körülbelül 1.000 dollárja van, egy év ilyen munka után 9.000 dollárra nő a tőkéje. A következő évben ez az összeg 80.000 dollár lesz. Így működik a kamatos kamat.
Most képzeld magát egy ilyen profi helyébe, hogy havi 20%-ot profitálsz fogadáson vagy kereskedésben. Vállalnád a fáradtságot, hogy saját projektet nyiss, ajánlói programot hozz létre, több száz kifizetést teljesíts, jelentéseket tegyél közzé és folyamatosan elérhető legyél?
Igen, vannak olyan projektek, ahol az adminisztrátorok dolgoznak a pénzért és a tevékenységeket a történet szerint végzik, de az ilyen cégek aránya elhanyagolhatóan kicsi. A célom, hogy az ilyen projekteket találjam meg vagy az olyan történeteket, melyek tényleg egy hosszútávú működésre adnak okot, mert munka volt benne a cég adminjai által.
Kezeld a történeteket jó meseként, mert szinte mindig így van 🙂